Hypotéka v Tatra Banke alebo ako stratiť klienta po 21 rokoch

Autor: Ľubica Karvašová | 1.4.2015 o 8:00 | (upravené 2.4.2015 o 10:15) Karma článku: 11,92 | Prečítané:  67765x

Klientom Tatra Banky som bola už ako 7-ročná. Pri jednom z najdôležitejších životných momentov však prišlo veľké sklamanie, o ktoré sa chcem podeliť. Dúfam, že tak pomôžem tým, ktorí v nej hypotéku ešte len zvažujú. 

Keďže ma Tatra Banka „pozná“ ako bezproblémového klienta viac ako 20 rokov, mala by mať záujem o to, aby som požiadala o hypotéku u nej a predĺžila tento vzťah o ďalších aspoň 20 rokov. Urobila som si prehľad o ponuke väčšiny bánk, vrátane tej „mojej“.  Každý, kto už žiadal o hypotéku vám povie, že banky majú možnosti, ako svoje podmienky pre klienta v konkurencii iných bánk zatraktívniť.

V pobočke Tatra Banky na Hodžovom námestí v Bratislave mi hypotekárna špecialistka predstavila ponuku, ktorá nebola najvýhodnejšia. Bolo mi ale zdôraznené, že Tatra Banka ku klientovi pristupuje individuálne a dokáže dať najvýhodnejšiu ponuku zo všetkých bánk. Stačí podpísať žiadosť o úver. Namiesto presviedčania, v čom je Tatra Banka lepšia ako konkurencia, som však počúvala najmä kritiku na iné banky. Kritiku typu „klienti sa sťažovali, že v inej banke neboli podmienky v zmluve rovnaké ako im sľubovali“, „v inej banke musíte mať na nižšie úroky poistenie úveru“, „je nevýhoda, ak ste internetová banka“ (čo je zvláštny argument od lídra v inováciách, ktoré by bez internetu boli len ťažko dostupné). Banka, ktorá si je istá svojou bezkonkurenčnosťou má dôvod kritizovať iné banky? Niečo nesedelo.

Žiadosť o úver som nepodpísala hneď, no Tatra Banka ma opakovane vyzývala, aby som prišla podpísať žiadosť, že ma to k ničomu nezaväzuje a budú tak pre mňa môcť vyjednať výhodnejšie podmienky. Asi do týždňa od podpisu som mala úver schválený. Podmienky ale boli totožné s tými, ktoré mi boli predstavené už na prvom stretnutí. Pre zmenu mi bolo povedané, že až keď podpíšem úverovú zmluvu, mi budú môcť vyjednať výhodnejšie podmienky. Čiže nestačilo podpísať žiadosť o úver, bolo treba podpísať rovno úverovú zmluvu a ja som pochopila, že dôvodom, prečo ma opakovane Tatra Banka vyzývala na podpis žiadosti o úver nebola snaha o vyjednanie výhodnejších podmienok, ale o odškrtnutie si ďalšej podpísanej žiadosti.

Rozhodla som sa preto úverovú zmluvu nepodpísať hneď. Nasledovalo osobné stretnutie, pretože Tatra Banka trvala na tom, že ich ponuka je najvýhodnejšia. Na osobnom stretnutí sme ale k tomuto záveru jednoznačne neprišli (argument „naša ponuka je bezkonkurenčná“ nebol dostatočný) a tak som ponúkla dáta, z akých som vychádzala a čakala na reakciu, v čom je ponuka Tatra Banky bezkonkurenčná. Veď mohlo sa stať, že mi vo výpočtoch net present value niečo unikalo...Bez akejkoľvek reakcie počas ďalších dvoch týždňov som to vzdala. Podpísala som úverovú zmluvu v inej banke, s veľkým rozhorčením nad stratou času, so sklamaním z neserióznosti a s úplnou stratou dôvery v Tatra Banku.

Tu celá story bohužiaľ nekončí. Keďže som v Tatra Banke – na ich viacnásobné naliehanie - podpísala žiadosť o úver, musela som požiadať aj o potvrdenie o jeho nečerpaní, aby som mohla dostať úver z inej banky. Na toto ma Tatra Banka samozrejme na začiatku neupozornila. Keď som o takéto potvrdenie požiadala, bolo mi povedané, že jeho vydanie trvá 8 pracovných dní. Prečo Tatra Banke trvá 8 pracovných dní potvrdiť, že u nej nečerpám hypotekárny úver? Odvtedy namiesto proaktívneho prístupu a záujmu o riešenie veci komunikácia zo strany Tatra Banky viazla. Na 11. deň, po viacnásobných urgenciách z mojej strany, že mi Tatra Banka blokuje riešenie bytovej otázky a čerpanie úveru v inej banke, som navštívila vedúcu pobočky, ktorá mi po spísaní reklamácie prisľúbila vystaviť potvrdenie do 24 hodín. Keď sa mi na druhý deň nikto neozýval, vedela som, že žiadne potvrdenie nebude, pokiaľ neprídem osobne. V banke to vyzeralo akoby nikto nevedel, čo robiť a nikto nebol zodpovedný. Nakoniec sa mi podarilo potvrdenie získať. Business bankár ho vystavil na počkanie! s dodatkom, že normálne takéto potvrdenie stojí 50 eur, ak ho chcem mať vystavené do 24 hodín.

To bol klinec do rakvy mojej dôvery k Tatra Banke, ktorá klienta donúti podpísať žiadosť o úver v domnení, že môže získať individuálny prístup a teda aj výhodnú úverovú ponuku a následne, ak sa klient rozhodne pre výhodnejšiu ponuku inej banky, od neho očakáva zaplatenie poplatku. Je veľmi malá pravdepodobnosť, že taký klient sa do Tatra Banky ešte vráti. Sama z nej po vyše 20 rokoch odchádzam...

Pretože, milá Tatra Banka, inovácie síce menia náš svet, no samotné na zmenu k lepšiemu nestačia.

Tento blog môžete podporiť aj na vybrali.sme.sk.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

SVET

Šoky, nefunkčné lepidlo a Trump. Ako Rakúsko už deväť mesiacov volí prezidenta

Z víťazstiev sa už tešili, rozhodne sa až teraz.

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Bugár

Maďarskú menšinu reprezentujú od roku 1989 tie isté tváre.


Už ste čítali?